Blog'a Dön

Mayıs 2025 Geliştirmeleri

Bu bültende 2025 Mayıs ayında Pozitif Ofis uygulamamızın yeni özellikleri, hata düzeltmeleri, kullanıcı ipuçları ve gelecek planlarımız hakkında bilgiler bulacaksınız.
29.05.2025 5 dk. Doğukan İyidoğan
  1. Yeni Özellikler ve Güncellemeler
  • Hızlı Satış Modülüne Terazi Entegrasyonu Eklendi.
      • CAS ER JR ve Aclas OSX2 model terazilerin entegrasyonu tamamlandı.
      • Terazideki ağırlık bilgisini anlık olarak görüntüleme ve fişe ekleme özelliği.
      • Tartım ekranında “Dara Al” seçeneği kullanılarak dara alınabilir.
      • Satış terminalinde “Otomatik Dara Al” özelliği aktifse her tartım ekranı açıldığında otomatik olarak dara alınır.
      • Anlık terazi bağlantı durumu bilgisi görüntüleme.

    • Hızlı Satış Modülüne Para Çekmecesi Entegrasyonu Eklendi.
      • “Terminal Ekle / Düzenle” penceresinde “Otomatik Para Çekmecesi Aç” seçeneği aktif olduğunda “Nakit” ödeme yapıldığında otomatik olarak çekmecenin açılması sağlandı.
      • Ayrıca satış terminalinde sadece çekmece bağlı olduğunda görünen “Çekmece Aç” seçeneğini kullanarak isteğe bağlı olarak çekmece açılabilmesi sağlandı.

    • Belgelere Direkt Satır Ekle modu eklendi.

      • Hızlı Satır ekleme özelliğini kullanarak her okutulan barkod ardından kullanıcıdan eklenecek satırın miktar bilgisi isteniyordu, bu özellik ayara bağlanarak her okutulan barkodun miktarı “1” varsayılarak direkt satır eklenebilmesi sağlandı.
      • “Direkt Satır Ekleme” kullanarak daha pratik şekilde belgeye stok eklenebilmesi sağlandı.
      • Teklif, Sipariş, İrsaliye, Fatura, Stok Fişleri, Sepet, Depo, Üretim belge ayarlarına > “Belge Hızlı Satır Ekleme Modu” > “Direkt Satır Ekle / Miktar Sor” ayarını değiştirerek belge tipi bazlı veya “Stok Kullanıcı Tercihlerinden Al” seçeneğini kullanarak tüm belge tipleri için bu ayarı değiştirebilirsiniz.

    • Stok Listesinde Sadece Filtreleme Yaparak “Toplu İşlemler” Penceresini Kullanma Özelliği Eklendi.

      • Eski versiyonda sadece listede seçili olan satırlara işlem yapılabiliyordu.
      • Yeni özellik ile beraber gerekli filtrelemeleri yaparak listelenen tüm stok kartlarını seçim gerekmeksizin hızlı şekilde toplu değişiklikler yapılabilir duruma getirildi.

    • Stok Listesinden “Fiyat Değişim Belgesi” Oluşturma Özelliği Eklendi.

      • Listede filtrelenen veya seçilen stok kartları fiyat değişim belgesine otomatik olarak eklenerek belge oluşturulur.

    • “Hızlı Tahsilat” ve “Hızlı Ödeme” pencerelerine “İşlem Tarihi” alanı eklendi.

      Hızlı Ödeme - Tahsilat İşlem Tarihi Alanı

      • Pencerelere eklenen “İşlem Tarihi” alanını kullanarak müşteri ve tedarikçilerinizden alınan ve yapılan eski tarihli ödemeleri hızlı şekilde cari karta işlenebilmesi sağlandı.
      • Eski versiyonda yapılan işlemler her zaman o günkü tarihe işlenebiliyordu.

    • “Stok Seç” penceresi miktar çarpanlı stok ekleme özelliği ayara bağlandı.

      Miktar Çarpanlı Stok Ekleme

      • Stok > Kullanıcı Tercihleri > Miktar Çarpanlı Stok Ekleme ayarını değiştirerek stok kodunda çarpan ifadeleri (10 * 500 …) yer alan işletmelerin bu özelliği pasife alabilmesi sağlandı.

    • E-faturaya Sipariş Bilgisi Ekle / Ekleme Ayarı Eklendi.

      Sipariş Bilgisini E-faturaya Ekle - Ekleme Ayarı

      • Bu ayar e-fatura belgesine bağlı olan siparişlerin bilgilerini e-fatura XML ve çıktısına eklemek için kullanılır.
      • Ayarlar > E- Fatura > Genel Ayarlar > Sipariş Bilgisini > “E-Fatura Ekle / E-fatura Ekleme” ayarını değiştirerek işlem gerçekleştirilir.

    • Tüm Barkod Tiplerine Barkod Üretme Seçeneği Eklendi.

      Stok Kart Barkod Tanımları Listesi

      • Eski versiyonda sadece EAN13 barkod üretilebiliyordu.
      • Yeni özellik ile birlikte tüm barkod tiplerinde barkod üretilebilir duruma getirildi.


    1. Düzeltmeler ve İyileştirmeler
    • Çeşitli İyileştirmeler Yapıldı.
      • “Fiyat Yönetimi” modül arayüzü iyileştirmeleri yapıldı.
      • Seri No ekleme penceresinde birim çarpanına göre seri no adeti hesaplandı. (Miktar:2 - Çarpan:3  = 6 adet seri no istendi.)
      • “Fiyat Gör” penceresindeki stok fiyatları kullanıcı tercihlerindeki “Kdv Dahil Göster / Gösterme” ayarına bağlı olarak gösterilmesi sağlandı.
      • Kasaya yansıyan cari belge ve banka belgelerinde güncelleme yapıldığında kasa hareketlerinin de güncellenmesi sağlandı.
      • İş Yönetimi “İşlem Seç” penceresine “Tümünü Listele” butonu eklendi.
      • İş belgesi, alt sekme ve yorumlar sekmesi arayüzü iyileştirildi.

    • Tespit Edilen Hatalar Giderildi.
      • Fiyat Değişim Belgesi “Kur” alanının 0 olması ihtimalinde hesaplayıcının hataya düşmesi engellendi.
      • “Protokol Tanımları” penceresinde tespit edilen İskonto tanımlama hatası giderildi.
      • Ajanda modülünde tespit edilen hatalar giderildi.
      • Gelen e-faturalarda karşı vergi numarası gönderilmemesi ihtimali işlenerek belgenin hataya düşmesi engellendi.
      • İş yönetimi “Yeni İş Ekle” seçeneğine tıklandığında Taslakların yüklenmemesi sorunu giderildi.
      • Yorumlara dosya yükleyememe hatası giderildi.


    1. Gelecek Planlar ve Yol Haritası
    • Varyant Stok Özelliği Geliştirilecek.
      • Stok kartı içerisine Renk, Beden, Ebat gibi dinamik parametrelere göre alt stok kartları oluşturma özelliği eklenecek.
      • Ana varyant stok kartına bağlı olan alt varyantları ve hareketleri tek ekran üzerinde görüntülenmesi sağlanacak.
      • Bu özelliğin geliştirmelerini ve testlerini önümüzdeki ay içerisinde tamamlamayı planlıyoruz.

    • Hızlı Satış “Beko X30TR” Yazarkasa Pos Entegrasyonu Geliştirilecek.
      • Tamamlanan Pavo N86 GMU entegrasyonundan sonra aynı minvalde çalışacak GMP3 protokolü kullanan “Beko X30TR” yazarkasa entegrasyonunu geliştirmeyi planlıyoruz.
      • Bu entegrasyonun haziran ayı içerisinde tamamlanması planlanmaktadır.

    • Rapor Merkezi Modülü Geliştirilecek.
      • Bilindiği üzere Pozitif Ofis’in en önemli özelliklerinden biri her modül içerisinde filtreleri ve modül verilerini kullanarak ek bir rapora gerek kalmadan interaktif raporlar alınabilmesidir. Bu özellik firmaların %99’unun ihtiyaçlarını karşılasa da bazı durumlarda firmaların özel ihtiyaçlarına cevap veremediğini gözlemledik.
      • Rapor Merkezi modülü ile firmaya özel raporların hızlı şekilde hazırlanacağı, açık kaynak, eski “Rapor” modülüne göre %40’a kadar performans farkı olacağını öngördüğümüz iyileştirmeler yaparak 2025 yılı üçüncü çeyreğinde kullanıma sunmayı hedefliyoruz.
      • İlk versiyonun ardından rapor çıktılarını (.xslt) direkt uygulama içerisinde tasarlayabileceğiniz bir araç daha geliştirmeyi planlıyoruz.

    • Varsayılan POS Hesabı Özelliği Geliştirilecek.
      • Bilindiği üzere “Hızlı Tahsilat” işlemi gerçekleştirirken “Visa” ödeme tipi seçildiğinde her seferinde banka hesabı seçilmesi zorunludur. Sahada çalışan kullanıcıların tek bir pos cihazıyla çalışması ve her işlemde bu alanları manuel doldurması kullanıcı deneyimine zarar verdiğini fark ettik. Bu nedenle kullanıcı bazlı varsayılan banka (pos) hesabı belirleyerek daha hızlı ve pratik şekilde tahsilat işlemini gerçekleştirilmesini umuyoruz. 2025 yılı üçüncü çeyreği içerisinde bu özelliği devreye almayı planlıyoruz.


    1. Geri Bildirim ve İletişim

    AR-GE birimi olarak kullanıcılarımızın fikirlerini, geri bildirimlerini ve sorularını her zaman önemsiyoruz. Bize ulaşmak için [dev@pozitifofis.com.tr].

    Yeni Eklenen Eğitim İçerikleri

    Pozitif Ofis ERP uygulamasını daha verimli kullanabilmeniz için forum sitemize yeni eğitim içerikleri ekledik. Aşağıdaki bağlantılardan ilgili içeriklere ulaşabilirsiniz:

    Etiketler ERP Geliştirme Yeni Özellikler
    İlginizi Çekebilecek Diğer İçerikler
    • Görüşmeyi Bitir
    Demo Talep Formu
    Uzman müşteri temsilcilerimiz tarafından 1 (bir) iş günü içerisinde 0 (212) 955 00 58 no'lu telefondan canlı demo sunumu yapılmak üzere aranacaksınız. Lütfen bilgilerin doğruluğundan emin olunuz.