Blog'a Dön

Temmuz 2025 Geliştirmeleri

Bu bültende 2025 Temmuz ayında Pozitif Ofis uygulamamızın yeni özellikleri, hata düzeltmeleri, kullanıcı ipuçları ve gelecek planlarımız hakkında bilgiler bulacaksınız.
31.07.20254 dk.Doğukan İyidoğan
  1. Yeni Özellikler ve Güncellemeler
  • 'Beko X30TR' Yazarkasa Pos Entegrasyonu Tamamlandı
    • GMP3 protokolü ile kablolu entegrasyon.
    • Fiş, Fatura, E-fatura Bilgi Fişi, E-Arşiv Fatura Bilgi Fişi belge tiplerini destekler.
    • Nakit, Visa, Yemek Kartı, Açık Hesap, Çek... gibi 20 adet ödeme tiplerini destekler.
    • Parçalı ödeme seçeneği.
    • Tüm fiş işlemleri tam entegrasyon.
    • Yazarkasa üzerinden detaylı raporlar alınabilir.


  • Hızlı Satış Modülüne Yeni Özellikler Eklendi.
    • Tutara bağlı miktar değiştirme özelliği eklendi. (Bu özellik isteğe bağlı olarak pasif yapılabilir.)
    • Fişe eklenecek ek alanlar ayarı eklendi.
    • Fişe Eklenecek Ek Bilgiler - 1

      Fişe Eklenecek Ek Bilgiler - 2

    • Sağdan-Sola (RTL) görünüm modu eklendi.
    • Hızlı Satış RTL modu

    • 'Belge Notu' penceresine isteğe bağlı şekilde doldurulabilecek Belge Özel Kod 1-2-3-4 seçenekleri eklendi.
    • Hızlı Satış Belge Özelkodlar Eklendi

    • Fiş satırında oransal indirim yerine direkt olarak 'İndirimli Tutarı' uygulayabilme özelliği eklendi.
    • Hızlı Satış Satır İndirimli Tutar Seçeneği

    • Vardiya listesi eklendi.
    • Vardiya Listesi

    • Kasa işlemleri penceresine yeni filtreler eklendi.
    • Kasa İşlem Filtreleri

    • Yeni kasa işleminin yetkiye bağlı olarak çalışması sağlandı ve kasa işlemi silme özelliği eklendi.
    • Hızlı Satış Kasa İşlemi Silme Özelliği



  • Teklif, Sipariş, İrsaliye, Fatura, Depo Belgeleri ve Stok Fişlerine 'Tutar Değiştiğinde, Miktar Tekrar Hesaplansın' ayarı eklendi.
    • Önceki versiyonlarda sabit olarak Tutar Değiştiğinde, Birim Fiyat tekrar hesaplanıyordu.
    • Yeni versiyonla birlikte, işletmelerin bu ayarı aktifleştirmesi halinde, belgelere ekledikleri ürünlere girilen tutara göre, miktar alanı otomatik olarak tekrar hesaplanır.
    • Örnek; 520 TL birim fiyata sahip 'Dana Kıyma' ürününün tutarına 1000 TL yazıldığında, otomatik olarak miktar sütunu 1.92 KG (1.92307693) hesaplanacaktır.


  • Pozitif Ofis'te Sayısal Değer Hassasiyeti Arttırıldı.
    • Önceki sürümlerde, tüm sayısal işlemler 'Genel Ayarlar > Varsayılan Sayı Formatı' ayarında tanımlı olan değere göre virgülden sonra belirli basamaklara yuvarlanarak kaydediliyor ve hesaplamalar da bu yuvarlanmış değerlere göre yapılıyordu.
    • Yeni sürümle birlikte artık kullanıcının girdiği sayısal değer sistem tarafından aynen korunarak kaydediliyor. Hesaplamalar da bu tam değere göre, daha yüksek bir hassasiyetle gerçekleştiriliyor. (Max. virgülden sonra 8 hane destekler.)
    • Kullanıcı, bir sayısal alana odaklandığında (focus), girmiş olduğu değerin tam halini görebilecek.
    • Odak dışında kalan durumlarda, değerler yine Genel Ayarlarda belirlenen basamak sayısına göre yuvarlanmış şekilde gösterilmeye devam edecek.




  1. Düzeltmeler ve İyileştirmeler
  • Çeşitli İyileştirmeler Yapıldı.
    • Barkod serisi listesinin firmaya bağlı çalışması sağlandı.
    • Hızlı Satış terminallerinin firmaya bağlı olarak kaydedilmesi sağlandı.
    • Hızlı satışta açık olan fişte son satırı sildikten sonra cari kart seçiminin sıfırlanması engellendi.
    • Hızlı Satış Terminali > Barkod alanına otomatik odaklama özelliğinde iyileştirmeler yapıldı.
    • Hızlı Satış > Henüz kapatılmayan fişlerde (Bekleyen Fişler) kaydedilen ödemeler ana listedeki gün ve vardiya toplamına yansıtılmaması sağlandı.


  • Tespit Edilen Hatalar Giderildi.
    • 'Stok Çıkış Detaylı Raporu' tarih filtresi hatası giderildi.
    • Hızlı Satış terminalinde miktar alanına 0 yazıldığında oluşan NaN hatası giderildi.
    • Cari modül 'Şube Carileri' yetkisinde tespit edilen hatalar giderildi.
    • Üretim modülünde tespit edilen hatalar giderildi.




  1. Gelecek Planlar ve Yol Haritası
  • Online Banka Modülü Geliştirilecek.
    • Tek ekran üzerinde tüm banka hesaplarının bakiye ve hareketlerini anlık olarak görüntülenebilmesi,
    • Hesap hareketlerinin ilgili cari karta, banka kartına manuel ve isteğe bağlı olarak otomatik entegre edilebilmesi planlanmaktadır.
    • Bu modül yılın üçüncü çeyreğine içerisinde tamamlanması planlanmaktadır.


  • Hesap Kapatma Özelliği Geliştirilecek.
    • Bu özellik ile bir cari karta ait olan 'Alış' ve 'Satış' belgelerini 'Ödeme' ve 'Tahsilat' belgeleriyle toplu şekilde eşleştirilmesi mümkün olacaktır.
    • Bu sayede geciken ödemeler / tahsilatlar ve ödemesi alınmayan / yapılmayan belgeler daha kolay şekilde tespit edilebilecektir.
    • Bu özellik yılın üçüncü çeyreği içerisinde geliştirilmesi planlanmaktadır.


  • Hızlı Fiyat Seçim Özelliği Geliştirilecek.
    • Bilindiği üzere, belgelerde 'Satır Fiyatlandır' aracını kullanarak satırda yer alan ürünün fiyatını farklı satış fiyatları ile değiştirilebiliyordu.
    • Bu işlemi daha pratikleştirmek adına belge hareket listesinin satır menüsüne 'Fiyat Seçrdquo; seçeneği eklenecek.
    • 'Fiyat Seç' seçeneğine tıklayınca o kullanıcının yetkisi bulunan fiyat isimlerinin yer aldığı yeni bir menü açılacak. Bu menüden hızlı şekilde fiyat değişim işlemi gerçekleştirilebilecek.
    • Bu özelliğin Ağustos ayı içerisinde geliştirilmesi planlanmaktadır.


  • Rapor Merkezi Modülü Geliştirilecek.
    • Bilindiği üzere Pozitif Ofis'in en önemli özelliklerinden biri her modül içerisinde filtreleri ve modül verilerini kullanarak ek bir rapora gerek kalmadan interaktif raporlar alınabilmesidir. Bu özellik firmaların %99'unun ihtiyaçlarını karşılasa da bazı durumlarda firmaların özel ihtiyaçlarına cevap veremediğini gözlemledik.
    • Rapor Merkezi modülü ile firmaya özel raporların hızlı şekilde hazırlanacağı, açık kaynak, eski 'Rapor' modülüne göre %40'a kadar performans farkı olacağını öngördüğümüz iyileştirmeler yaparak 2025 yılı son çeyreğinde kullanıma sunmayı hedefliyoruz.
    • İlk versiyonun ardından rapor çıktılarını (.xslt) direkt uygulama içerisinde tasarlayabileceğiniz bir araç daha geliştirmeyi planlıyoruz.




  1. Geri Bildirim ve İletişim

AR-GE birimi olarak kullanıcılarımızın fikirlerini, geri bildirimlerini ve sorularını her zaman önemsiyoruz. Bize ulaşmak için [dev@pozitifofis.com.tr].

Yeni Eklenen Eğitim İçerikleri

Pozitif Ofis ERP uygulamasını daha verimli kullanabilmeniz için forum sitemize yeni eğitim içerikleri ekledik. Aşağıdaki bağlantılardan ilgili içeriklere ulaşabilirsiniz:

EtiketlerERPGeliştirmeYeni Özellikler
İlginizi Çekebilecek Diğer İçerikler
  • Görüşmeyi Bitir
Demo Talep Formu
Uzman müşteri temsilcilerimiz tarafından 1 (bir) iş günü içerisinde 0 (212) 955 00 58 no'lu telefondan canlı demo sunumu yapılmak üzere aranacaksınız. Lütfen bilgilerin doğruluğundan emin olunuz.